Saturday, May 9, 2009

pagi yg terang bakal kugelap kan..

Sudah menjadi lumrah pada aku yg dah tak dapat nak mengenal bulan dan matahari. Sumpah aku dah buat medical check up,doktor sahkan aku bebas dari insomnia dan syabu. Tp aku keliru kompiuz dan bengang dgn diri sendiri.Payah benor tido malam,macam sedap sangat berjaga. buat mende ntah. Layan dvd,layan astro,menconteng,layan youtube.. buat mende lagi, takkan malam2 pegi buat jerat burung merbuk pulak.

Dipendekkan cerita,sbb aku malas nak menaip beriya mata da rabak badan da kebas bantal pun dah memanggil manggil..semalam.....Pukul brape ntah. area2 pukul 6 pagi rasanya,time azan subuh baru masuk intro,time aku baru je nak selam tilam yg bakal membawa aku berenang di alam mimpi.........
Pap!Henpon bunyi.. bukan bunyi jatuh, sbb kalau jatuh aku biorkan aje..Tp bunyi yg menandakan ada msg baru masuk.. bunyi yg memaksa kaki aku melangkah 3 tapak menuju ke hadapan..handphone tgh charge,plug jauh giler dari katil.. jauh giler rasa jauhnya bagaikan jauh di hujung dunia..

tit..Tekan menu.tit...masuk inbox. aku start membaca..

"Yang! senyap je,dah tido ke??!!"

Sengal tak sengal punyer member. Ain nama dia.. aku biler dalam keadaan mengantok giler babeng tapi kena potong dgn bunyi2an ni mmg aku mudah meradang..bengkak merening hati nih. selera makan pun boleh hilang gua cakap lu..

aku tak reply,tapi aku reply gak, tapinyer dalam hati.

Wey,senyap tak semestinya sbb aku tido,bodoh..

Senyap juga boleh didefinisikan sbg bisu sejak azali,
lidah terkelu tak mampu berkata kata,
astro dah kena potong,
kena herdik dgn cikgu sejarah pasal tak siapkan nota,
bila terpandang signboard "jangan bising" dalam library,
bila tok kadi nak bersalam dgn pengantin lelaki,
time tok imam tgh baca talkin,

dan senyap bila takde kredit dan tak berdaya nak reply msg kau sbb takde duit nak reload phone,tak mampu sbb aku skang da takde kerja, hari2 membenih anggur lagipun org seme pakai line buat apa aku nak kena top up pandai ar korang call aku tu pasal la aku senyap, bukan aku tido!!!
tak ke bangang tido time org berderun ke surau?? haish..!

Jadi,di kesempatan ini aku nak reply msg kau Ain!
"x tdo,kau tdo?"

No comments:

Post a Comment