Saturday, October 17, 2009

Lebih Hina Dari Sedar

Hinanya aku di mata-Mu..

Jarang aku menjadi tetamu di pintu-Mu,

Tidak aku bersujud bertakafur pada-mu,

Payah aku menurut syariat-Mu,

Megah aku telanjang di dunia milik-Mu,

Jelak nya mereka mencatit dosa ku pada-Mu,

Hina sungguh aku di mata-Mu..

Ceteknya iman,

Rendahnya kesedaran,

Tingginya martabat syaitan,

Agungnya mendongak kebaratan,

Hina aku di mata-Mu oh Tuhan..

Dikurnia akal kiri dan kanan

masih disalah tafsirkan..

Dihadiahkan rupa dan badan

senang senang ditolak digadai..

Diberi sepasang kaki dan tangan

melangkah menyentuh hanya pada yang haram

Dipinjam hela nafas nan panjang

tak terhitung jumlahnya hutang dan piutang..

HINAnya aku..

HINA sungguh aku..

HINA aku di mata-Mu oh Tuhan..

3 comments:

  1. ayat nk pasrah gila. hahaha. ni sapa ni yg tulis? aku nk gelak golek2 sat

    ReplyDelete
  2. uhh aku pn same hine.slow2 nk berubah.susah!!

    ReplyDelete
  3. babi punyer kuceng aku panggang bikin sate jgk hang nie sat gik kang!!!!!

    uhm..incik chaon..

    ReplyDelete